14 april 2014

Contarini DOC Prosecco Treviso

Ik heb deze al eerder besproken op Wijn-Blog en was eigenlijk niet van plan het nog eens te gaan doen. Tot ik hem als presentje ontving en zag dat het etiket en de kleurstelling zijn veranderd, misschien dan ook de inhoud wel. Alcohol is 10,5%, de bubbels ontstaan door koolzuurgasinspuiting. Een snelle mousse bij het inschenken, verdwenen voordat ik de fotocamera kan pakken om ze te vangen. Helder, bijna kleurloos in het glas. Water met een drupje citroensap, zoiets, qua kleur dan. In de neus ook nauwelijks iets, klein beetje groene appel. De smaak... tja, eveneens zo weinig intens. Beetje citroen, beetje appel en dan houdt het wel op.

Bij de vorige beschrijving had ik hem gemixed met wat Licor 43 en als reactie kreeg ik de suggestie om het eens met Maggi te proberen, het zou er nooit slechter op kunnen worden. Die raad heb ik maar niet opgevolgd, wel heb ik het geprobeerd met een scheutje Rosé Port. Daar knapt de Prosecco in ieder geval van op. Volgens mij is dat dan ook het beste dat je kunt doen met zo'n inferieure bubbel: mixen. Prosecco met schroefdop? Alleen wanneer je het per ongeluk kado krijgt, maar liever niet.