22 november 2014

Wine Weekend 2014 'De Broodfabriek' Rijswijk



Voor een eerste editie van dit Wine Weekend in een periode dat er ongelooflijk veel wijnproeverijen en andere evenementen op culinair gebied worden georganiseerd, was het er gelukkig nog best druk. De ruimte was groot, de tafels stonden goed opgesteld, er waren aparte sta-tafels met spuugbakken weg van de stands geplaatst. Kennelijk zijn er mensen die mijn commentaren op proeverijen lezen want ik had helemaal niets te klagen. Anderen wel en dat ging dan met name om het proefglas-beleid. Wanneer je een gratis toegangskaartje kon bemachtigen, bijvoorbeeld doordat deze in het magazine Wine Life werd verstrekt, en je verdere info van de website of FaceBook-pagina aan je voorbij liet gaan, dan kon je wel eens niet op de hoogte zijn van het feit dat er voor het Riedel proefglas een borg van tien euro betaald diende te worden. In deze maatschappij van 'plastic geld' kan ik me goed voorstellen dat een portemonnee vandaag de dag geen contant geld meer bevat. Het betekende ook dat je constant goed moest opletten dat niet iemand anders er met jouw glas en dus harde valuta vandoor ging. Volgende keer dus ook op het toegangskaartje vermelden dat je voor het proefglas een borg moet betalen of een andere constructie verzinnen die geen fraude in de hand kan werken. Het was op mij niet van toepassing, ik had de website gelezen.


Het was mooi weer, mijn vrouw had de auto die dag nodig dus ik lekker met de bus, trein en tram er naar toe. Ik weet dat er heel veel negatieve berichten over de OV-chipkaart de ronde doen maar ik ben er persoonlijk zeer content mee. Ik heb nog nooit zoveel gereisd en zo vaak allerlei steden, vooral Amsterdam, bezocht als nu. Het evenement in Rijswijk was verdeeld over de twee dagen van het weekend, ik was er alleen op de zaterdag maar eigenlijk had ik die zondag nog best mee kunnen pakken aangezien er behoorlijk veel te proeven was. Lang niet elke stand heb ik met een bezoekje kunnen vereren. Ik ga hier daarom dan ook geen importeurs bij wie ik wat heb geproefd met naam noemen want dan zou ik anderen tekort doen. Ik heb in ieder geval van elke stand een foto gemaakt die allemaal in een fotoalbum staan op m'n FaceBook-pagina. Ik hoop ook dat de organisatie terug kan kijken op een geslaagd evenement want het is in mijn optiek zonder meer voor herhaling vatbaar.