01 januari 2015

Wijnblog: goede voornemens 2015



Goede voornemens. Ik zie dat ik hier op Wijn-Blog elke twee jaar een poging waag, geheel toeval overigens, laat ik maar weer eens wat roepen voor 2015. Ik heb niet heel veel nieuws te melden. M'n voorraad wijnen is gestaag gegroeid. Ik heb er inmiddels twee klimaatkasten bij, een voor rood, een voor wit, sprankel en zoet. Ik wil mezelf echter beperken voor wat betreft het verzamelen van wijn. Wijn moet gedronken worden! Wat ik drink moet dan natuurlijk goed en lekker zijn. Weg van het middelmatige, daar heb ik overigens nog een hoop van liggen dus die gaan er het eerst aan. Genieten staat voortaan voorop, analyse op het tweede plan. Niet proeven, niet drinken maar nippen gaat het worden. Begeleidende gerechten en hapjes worden belangrijker. Meer vrienden over de vloer om me daarmee te helpen. Spreuken voor 2015: slow food, dolce far niente, carpe diem en ad fundum!