16 januari 2016

Bodegas de Pelazas DO Arribes Abadengo Reserva 2004

Vandaag even een "erger-momentje". Soms zet ik in mijn stukjes een link naar andere websites die bijvoorbeeld over dezelfde wijn iets hebben gepubliceerd. Sporadisch lees ik mijn stukjes terug en geregeld komt het voor dat die links niet meer werken of opeens naar een andere pagina verwijzen. Google Search biedt dan ook geen uitkomst meer, de content is simpelweg verwijderd. Vandaag zocht ik een wijn, voorheen geïmporteerd door Kwast Wijnkopers, nu kennelijk niet meer. De oude winkel "Le Bouchon" in Bunnik is overgenomen door "&Wine" en deze veranderde het assortiment, dus ook daar niet meer leverbaar. Via Google kom ik op een andere wijnwebwinkel uit. Die schrijft een stukje over de wijn om hem vervolgens niet te kunnen leveren! "What The Fuck!?" Vandaag heb ik een wijn in m'n glas die afkomstig is van Wijnen Uit Spanje, die site is "under construction" maar via deze LINK kom je bij de importeur terecht. Die levert wijnen van vrij onbekende druivenrassen. Van de Juan Garcia bijvoorbeeld, wie kent 'm nu niet? Alcohol is 14%, houtopvoeding van twaalf maanden in Frans eiken. In het glas lichtrood, oranje in de rand, heel klein beetje troebel. In de neus hout, leer, koffie, donkerzwart fruit, veel tertiaire tonen. Een zacht mondgevoel, mooie zuren, lekker bittertje, stevige maar afgeronde tannines, sappig, vief, rood tot zwart fruit. Doet me aan het karakter van een rijpe Bordeaux denken. Drinkt lekker door.